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  • in reply to: Request and Inquiry #3078
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    ご提案ありがとうございます。また、日本語で記載、配慮頂きありがとうございます。
    現在の私のアプリは登録数が少ないアプリを上位に表示します。これにより評価が足りていないアプリを優先的に評価されるようにしています。アプリの登録数がより多くなり、評価したいアプリを見つけるのが難しくなるようであればソート機能も実装するつもりです。まずは表示順序の検討を続けるつもりですのでご意見を参考にさせていただきます。

    in reply to: Request and Inquiry #3077
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    ご提案ありがとうございます。また、日本語で記載、配慮頂きありがとうございます。
    現在の私のアプリは登録数が少ないアプリを上位に表示します。これにより評価が足りていないアプリを優先的に評価されるようにしています。アプリの登録数がより多くなり、評価したいアプリを見つけるのが難しくなるようであればソート機能も実装するつもりです。まずは表示順序の検討を続けるつもりですのでご意見を参考にさせていただきます。

    in reply to: Request and Inquiry #3076
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    TesOthersの一覧は他ユーザーのアプリのみ表示される仕様です。自アプリの表示で制限状態である鍵アイコンが表示されていなければ他ユーザーから確認できる状態となっていますのでご安心ください。

    in reply to: Request and Inquiry #3075
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    ご連絡ありがとうございます。解決したようでよかったです。

    in reply to: Request and Inquiry #3048
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    zmsoft.org@gmail.com
    Thank you for your comment. It’s very encouraging.

    in reply to: Request and Inquiry #3046
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    アプリのご利用とご提案を頂き、ありがとうございます。

    ご指摘の点については、私も対応を悩んだところです。厳密にするには、14日間の利用実績を確認してポイントを付与するのが良いのですが、そうするとアプリを登録できるようになるまでの時間がかかるようになり、アプリの利便性を損ないます。ご提案のように経過日数を表示することも可能ですが、現在は表示していません。14日以上経過したアプリのアンインストールを促すことにも繋がる為です。特にテスターを集めるのに時間がかかりテストが長引くような場合、インストールされている期間が長い方が審査でのリジェクトの可能性を下げられると予想します。多くの開発者は、少なくとも自身のアプリを評価して貰っている期間はアンインストールをしないであろうことを考えると経過日数を表示しない方がよいと判断しました。相手のことを考えず、即座にアンインストールを行おうとする開発者に対しては日数表示だけをしても抑止には繋がらないことも判断理由のひとつです。

    貴重なご意見に感謝します。私としても多くの開発者と議論し、多くの方に貢献できるようにしていきたいです。ご期待に添える回答が出来ませんでしたが上記はあくまで現時点での判断ですので、引き続きご意見ご要望頂けますと幸いです。

    in reply to: Request and Inquiry #3045
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    アプリのご利用ありがとうございます。現状、登録変更には対応出来ておりませんので個別にご連絡をお願いします。
    zmsoft.org@gmail.com
    に対して登録しているアドレスから変更したい情報を頂けましたら対応いたします。なお、大変申し訳ありませんが、個人での対応であることもあり、即座の対応が出来ない場合があります。ご了承ください。

    in reply to: Request and Inquiry #2902
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    Hi, William.
    Sorry for late reply. I sended email to you.

    in reply to: Request and Inquiry #2836
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    ご利用、ご指摘ありがとうございます。

    まず、アプリのアイコンについてです。アプリを登録する時にパッケージ名を入力しますが、その際に登録対象のアプリがスマホにインストールされていれば、そのアイコンが利用されます。表示されていないのであれば、恐らくアプリを使っていない端末で登録処理を行ったものと思われます。

    次に次回登録の表示についてです。登録自体は行えるので実質的な問題はないものと思われます。ただ、明らかにバグですので確認し、修正します。もし、登録において問題が起こるようであれば個別に対応させていただきますのでご連絡ください。

    同じくあなたのアプリと開発者としての成功を祈ります。

    in reply to: Request and Inquiry #2832
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    I look forward to your participation. If you see any problems please let me know.

    in reply to: Request and Inquiry #2831
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    My app is not for internal testing, but for closed testing. In the closed testing, if your app’s package name is com.domesticobrilho.app, your app’s link will be unique.

    https://play.google.com/apps/testing/com.domesticobrilho.app
    https://play.google.com/store/apps/com.domesticobrilho.app

    Closed testing by 20 testers is required regardless of internal testing. If you don’t see any reason to carry out internal testing, we recommend starting closed testing immediately. And for testing, I recommend using Google Groups instead of email lists. In the case of groups, testers can be set up to participate on their own.

    in reply to: Request and Inquiry #2797
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    Sorry for the late reply. Please tell me specifically what is happening to you. If it does not appear in the Test others list, it is normal. Other developers can test it.

    in reply to: Request and Inquiry #2762
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    Sorry. I couldn’t understand the meaning. Are you a user of my app and having any trouble?

    in reply to: Request and Inquiry #2644
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    I will confirm the app information as I have informed you separately.

    ==
    Thank you for contacting me.

    Please confirm the app name. What is displayed is the number of users who pressed the registration button, so it does not necessarily match the number of installs.

    However, the fact that only one person has it installed is clearly too few. In my app, to avoid such things, it checks whether testers have installed it to earn points. One possibility is that your app is registered in a state where it cannot accept testers.

    I will check the registration details.

    in reply to: Request and Inquiry #2629
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    Thank you for using my app.
    You can return to recruiting testers by pressing the 20opted-in button again.

    in reply to: Request and Inquiry #2594
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    Thank you for contacting me.

    The video looks different because it was created before I improved the UI. I’ll consider fixing it.

    The dark screen of the app may be for navigation purposes. The first time you use it, a step-by-step guide will appear to show you how to operate it. I’ll check if it appears at different times. Since this does not occur in my environment, it would be helpful if you could provide the app version, steps, capture screen, etc.

    You can check whether you are recognized as a tester by checking the check icon in the upper right corner.

    in reply to: Request and Inquiry #2586
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    Thank you for using my app.

    You can use the app without giving permission to access your contacts. Permissions are used to access test pages and stores with the account currently logged in. It’s a bit of a hassle, but all you have to do is select an account each time you open the link in the app.

    Also, if you use the same login account, you can transfer your data even if you change devices.

    The content I provide on how to use it is below.

    DevrsPayForward ~20 Testers for free

    iPhone is not supported. My app is for Android developers to help each other. I can’t support iPhones because users need to test apps from other developers.

    in reply to: Request and Inquiry #2481
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    Very sorry. I’m currently unable to provide the ability to communicate with each other.
    It may not be easy right away, but I plan to add features that are necessary for us developers in the future.

    in reply to: Request and Inquiry #2480
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    Thank you for using the app.

    First, there are applications that cannot be joined to groups or installed. This may be because the registered developer has not configured his or her app to be available to all regions or users. The developers themselves may not be aware of it, so please let them know in the comments.

    To remove the limitations of the trial  mode, you must not only register, but also install and test the app. It seems that enough apps are registered for evaluation, but depending on the region, many of the problems mentioned above may occur. I apologize for the inconvenience, but please contact zmsoft.org@gmail.com as I will consider individual measures.

    The reason why the tester is registered but not installed is largely due to the registered tester, so I don’t know, but it is also possible that the public settings such as regional settings are not set correctly.Please review the settings of PlayConsole. It is recommended.

    The complexity of configuring PlayConsole itself is a challenge for developers trying to help each other.

    in reply to: Request and Inquiry #2476
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    Thank you for using the app. For trial registrations, your app will no longer be visible to other developers after a certain number of registrations. To unlock, please operate from the lock icon in step 3. I’m sorry that the UI is difficult to understand. I am considering improvements, so please continue to support me.

    in reply to: Request and Inquiry #2474
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    Have you already registered the app? If so, open the step 3 app screen and press the button at the bottom left of the tester list screen. If you have already completed the process, you can cancel it. If the app is not yet completed and the app display is restricted due to trial mode, please remove the restriction by following the answer above.

    Please be careful when setting up PlayConsole. My app checks usage, but if the regional settings are restricted, testers may not be able to install the app in the first place.

    in reply to: Request and Inquiry #2462
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    To register your app, you need records of testing other developers’ apps. Please install and test apps from other developers app list in STEP1. DevsPayForward checks the usage of the list of apps you have declared. If that number of tests is sufficient, you will be able to register your app.

    in reply to: Request and Inquiry #2452
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    Iremos notificá-lo separadamente, mas como as configurações não podem ser alteradas após o registro, responderemos individualmente. Continuaremos a fazer melhorias. Pedimos desculpas pela inconveniência.

    in reply to: Request and Inquiry #2443
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    いえ、問題がなかったとのことでよかったです。コメントが今後の作業の指標となりますので助かります。UI周りは改善したいと考えていますが、追いついておらず混乱させてしまう点もあるかと思いますが、引き続きよろしくお願いします。

    in reply to: Request and Inquiry #2438
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    ご連絡ありがとうございます。

    紛らわしくて申し訳ありません。
    PlayConsoleのテスター地域設定を全地域に設定する旨の注意喚起は無条件に表示しており、実際に登録ができるかどうかとは関係ありませんPlayConsoleの設定内容をアプリから確認することができないためです。

    再度登録を行った場合の注意内容にはどのような表示がされていますでしょうか?基本的には
    – 必須入力項目が入力されているか
    – (生成されたリンクが正しいか等)チェックされているか
    を見て不足があれば、エラーを表示します。
    表示に従って修正をしても登録ができないようであれば、それは意図していない動作です。こちらでは把握ができていないため、お手数ですがもう少し詳しくお聞かせ頂きたいです。

    in reply to: Request and Inquiry #2430
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    返信が遅くなり申し訳ありません。まずは、アプリをご利用頂き、そして貴重なご意見ありがとうございます。日本語でコメントを頂くご配慮にも感謝します。ご指摘の点については、私も対応をしたいところなのですが今のところ手立てが見つかっていないです。申し訳ありません。そのアプリの開発者の権限を使うか、アプリを登録する際に対象地域も設定してもらうかぐらいしか手立てがなく、困っています。そのため、現状はアプリ開発者にはできるだけ対象地域を広く設定してもらうようにお願いし、テスターにはできるだけ気軽に多くのアプリにエントリしてもらいマッチするアプリを見つけてもらう方針を取っています。今後はより多く国の方にご利用頂き、多くのアプリが登録されるようにしたいと考えていますので、対応方法は引き続き検討します。このようなフィードバックが改善のためのなによりの励みになります。お手数おかけしますが、応援の程よろしくお願いします。

    Sorry for the delay in replying. First of all, thank you for using our application and for your valuable feedback. I also appreciate your concern for our comments in Japanese. I would like to address your points, but so far I have not found a solution. I’m at a loss as the only way is to use the app developer’s permissions or have the target region set when the app is registered by owner. Therefore, my current policy is to have app developers set as wide a target region as possible, and have testers simply enter as many apps as possible to find a match. In the future, I would like more developers from different countries to use the system and register more apps, so I will continue to consider how I can accommodate this. This kind of feedback is the best encouragement for improvement. I apologize for the inconvenience, and thank you for your continued support.

    • This reply was modified 9 months, 1 week ago by zmsoft.org.
    in reply to: Request and Inquiry #2377
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    アプリをご利用頂きありがとうございます。現象だけ伺いますとバグのように聞こえます。ご迷惑お掛けして申し訳ありません。ここ数日で何度かアップデートをかけたため十分な確認をしたつもりでしたが、その中で問題を発生させてしまったのかもしれません。こちらで最新版の動作をみてみましたが再現できませんでした。そのため、以下の対応をお願い出来ないでしょうか?
    * 最新版1.1.2での更新後の動作確認
    * ログアウト/再ログイン後の動作確認

    それでも問題が解消しない場合、大変お手数ですがログインアドレスよりzmsoft.org@gmail.comに対して、以下の情報を提供頂けますと助かります。
    * 利用している端末のモデル/デバイス名(pixel7等)
    * 利用しているAndroidバージョン(14等)
    * 利用できる機能利用できない機能の詳細([テスター登録]× アプリの一覧画面自体は開くがなにも表示されないまま [応募状況確認]○ 等)

    解析の上、対応を致します。

    in reply to: Request and Inquiry #2374
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    @goboさん
    ご利用頂きありがとうございます。結論からいうとエントリ後の解除は対応していませんが、登録はそのままにしていただき問題ありません。すみませんが、もう少し詳しくお聞かせ下さい。他の開発者のアプリのストアにアクセスができなかったということでしょうか?それともダウンロードはできたが、アプリが日本語表示できないアプリであったということでしょうか?前者の場合、アプリの作成者の公開設定の問題と思われます。テスターへの公開地域をすべての地域に対して設定することを推奨していますが統一出来ていないのが現状です。アプリの作成者側の設定なのでテスター側でできることがなく設定変更を待つほかにありません。後者であれば、オプトイン自体は問題なくできているため、テスターとしての機能は果たしています。

    PlayConsoleの設定自体がややこしく地域設定などで接続できない点は設定方法の誘導などを検討しています。その他ご指摘ありがとうございます。改善していきます。

    in reply to: Request and Inquiry #2301
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    Thank you for using the app. I will fix it.
    Can you email me your app information from the email address you logged in with?

    zmsoft.org@gmail.com

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